Betoverende spreeuwendans op prachtige pianomuziek

Soms heb je het geluk, als je bijvoorbeeld net op weg bent van werk naar huis, om een grote wolk ‘dansende’ spreeuwen te zien. Altijd moeilijk om dan je ogen op de weg te houden. Om toch uitgebreid te kunnen genieten van dit prachtige natuurfenomeen hebben we deze (feelgood) vrijdag een filmpje voor je van een betoverende spreeuwendans op prachtige pianomuziek van Ludovico Einaudi.

Tip: bekijk dit prachtige filmpje ‘fullscreen’ om optimaal te kunnen genieten.

Advertenties

Gratis doe-boek over geluk!

Vandaag hebben we ons 100e bericht op ‘Geluk en meer’ geplaatst (in 3 maanden tijd), een mooie mijlpaal waar we trots op zijn! Om dit heugelijke feit te vieren delen we met jullie onderstaande link naar een e-boek over geluk.

Dit doe-boek daagt je uit om met informatie over geluk, tips en doe-opdrachten aan de slag te gaan om je geluksgevoel (nog verder) te verhogen. Print het doe-boek uit en start meteen!

Klik op deze link: https://www.cm.be/binaries/Doeboek-pluk-je-geluk_tcm375-112855.pdf

‘Geluk is vrijheid ervaren in de schoonheid van het bestaan’

Zo beschrijft Angela Becker, gelukscoach Rotterdam, wat geluk voor haar betekent. Wij vroegen haar hoe ze als gelukscoach bijdraagt aan het geluk van anderen, wat haar ultieme gelukstip is en waar ze zelf heel gelukkig van wordt. Angela, fijn dat je aan dit interview wilde meewerken, dankjewel!

Wie ben je en wat betekent geluk voor jou?

Gelukscoach - oranjeMijn naam is Angela Becker, ik ben geboren in Duitsland en ik woon nu precies 20 jaar in Nederland. In het verre verleden heb ik mijn studie als sociaalpedagoge afgerond en heb ik een tijdje in de jeugdzorg gewerkt. Verder heb ik een opleiding als managementassistente gedaan, als aurahealer en -reader, gelukscoach en heb verschillende andere trainingen in coaching en spiritueel bewustzijn gevolgd.

Eigenlijk ben ik een geboren bewustmaker. In de persoonlijke groei ligt mijn passie en mijn streven is dit leven ten volste te kunnen leven. Zoals je je misschien kunt voorstellen, gaat dit niet zonder horten en stoten. Om ten volste te kunnen leven is het noodzakelijk om de blokkades in jezelf op te ruimen. Dat gaat behoorlijk diep en je komt pijn, verdriet en andere emoties tegen die je eigenlijk liever niet wilt voelen. Dus, niet altijd leuk maar wel de moeite waard! Geluk is voor mij dan ook het intense gevoel van leven in de momenten dat je even het gevoel van vrijheid kunt ervaren in de schoonheid van het bestaan. Geluk is voor mij ook ontwikkeling. Steeds dichter bij mezelf te komen en dit te laten zien.

Je bent gelukscoach en geeft trainingen en coaching over welzijn en geluk. Hoe draagt dit bij aan jouw eigen geluk en dat van anderen?

De deelnemers van mijn trainingen ervaren in het algemeen dat ze veel meer invloed hebben op hun eigen geluk dan ze dachten. En de resultaten spreken voor zich. De meeste van de deelnemers geven naar afloop van de cursus aan dat ze gelukkiger zijn geworden. Op de vraag “Ben je door de cursus gelukkiger geworden? geven cursisten o.a aan dat ze een beter zelfbeeld hebben gekregen, dat ze bewuster zijn geworden in het herkennen van geluk en dat ze beter in staat zijn om het heft voor geluk in eigen handen te nemen.

Het geven van trainingen en het coachen van mensen maakt mij echt blij en dankbaar omdat ik op die manier geluk door kan geven.

Wat is jouw ultieme gelukstip?

Mijn ultieme gelukstip is “Houd van jezelf”. Als er een voorwaarde is voor geluk dan is het dat je van jezelf kunt houden zoals je bent. Als je niet volmondig kunt zeggen “ik ben een mooi mens”, dan is er werk aan de winkel.

Waar word jij zelf heel gelukkig van?

Van echt contact met anderen, als ik me verbonden voel. Van een goed gesprek met een vriendin of vriend.

Wil je ons verder nog iets meegeven?

Ik wou dat veel meer mensen bezig zouden zijn met geluk. Helaas verspillen veel mensen veel tijd op grond van onzekerheid of twijfels over zichzelf en zijn daarom niet echt gelukkig. En er is niets zweverigs aan geluk, integendeel. Om gelukkig te kunnen zijn moet je letterlijk lekker in je vel zitten. Een goede relatie met jouw lichaam dus. Vooral voor vrouwen kan dat een uitdaging zijn. Wij vrouwen zijn te vaak kritisch over ons lichaam en ons uiterlijk. Maar het is echt waar: echte schoonheid komt van binnen!

Wil je meer weten over Angela en wat ze doet als gelukscoach? Klik dan hier.

10 Gewoontes van gelukkige mensen

Gelukkig zijn, dat willen we allemaal. Maar hoe doe je dat eigenlijk? Waar word je gelukkig van en hoe kan je dat gevoel zo lang mogelijk volhouden, ook als het af en toe wat minder gaat? Onderstaand artikel van theperfectyou.nl geeft 10 makkelijk toe te passen tips die je geluksgevoel verhogen. 

1. WEES DANKBAAR

Het is zo gewoon, elke dag gezond wakker worden in je vertrouwde bed. Probeer jezelf eens in te beelden hoe het zou zijn als dat warme bed in het vertrouwde huis wegviel..

2. OMRING JE MET LIEFDEVOLLE MENSEN

Soms komt het zo aanwaaien, een goede vriendin, een fijne collega, of een zorgzame buurvrouw. Deze mensen lijken vanzelfsprekend waardoor je soms onbewust niet genoeg laat merken dat je om ze geeft. Koester daarom deze liefdevolle mensen en laat dit ook blijken. Het warme gevoel van binnen wordt hierdoor gestimuleerd en daar komt het: geluk zit in de kleine dingen (een lach, een klopje op de schouder of gewoon een beetje aandacht).

3. GLUUR NIET BIJ DE BUUR

Het is vaak zo makkelijk en onbewust doen we het allemaal; onszelf vergelijken met anderen. Maar, waarom eigenlijk? Is het écht nodig? Het is helemaal niet belangrijk of iemand anders mooier is of meer heeft dan jij. Volg je eigen droom en kijk niet naar anderen, maar kijk vooruit!

4. GA VOOR GOUD

Het uitstellen van het volgen van je droom is iets wat iedereen herkent. Sommige dromen zijn misschien niet heel realistisch, maar waar een wil is, is een weg! Storm je droom achterna en zie de hobbels in de weg als obstakels die je bij elke overwinning sterker maken!

5. LACH!

Het leven bevat ups en downs, na regen komt niet voor niets zonneschijn.. Een grapje hier en daar verlicht de pijn en kan er ook voor zorgen dat de sfeer wat fijner wordt. P.S. lachen is te goed voor je buikspieren! Try this at home!

6. LAAT HET LOS

Het piekeren over een deadline, of het lang nadenken over de oplossingen van dat probleem bij je vriendin. Durf het te laten gaan, hierdoor heeft je hoofd de tijd om eens na te denken wat je gelukkig maakt. Verdiep je eens in het recept voor die heerlijke cheesecake of doe eens gek en ga naar buiten voor een dansje in de regen!

7. DURF TE VERGEVEN

Een bepaalde, vervelende situatie tussen jou en je beste vriendin is gebeurd en kan niet meer teruggedraaid worden. Iets wat wel kan is het vergeven en vergeten; als je die kwade gevoelens namelijk blijft ophopen, wordt het steeds erger en uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee. Probeer er uit te komen en neem geen radicale beslissingen. Als het probleem opgelost is en de lucht geklaard is zal je merken dat dit een hele opluchting is!

8. ETEN

Ja, heerlijk eten is soms precies waar je aan toe bent! Samen met de mensen waar je van houdt, maar het kan ook heerlijk zijn in je eentje. In de keuken staan en een prachtmaaltijd maken doet niet iedereen, maar probeer het eens en herhaal dit bijvoorbeeld een vaste dag in de week. Gegarandeerd dat je meer geniet van je avondmaal!

9. BLIJF LEREN

Probeer eens een keer iets nieuws en daag jezelf uit. Het achterna gaan van je dromen komt met vele hobbels in de weg, maar zie dit als iets positiefs en leer ervan.

10. RELATIVEER

Soms eens goed achterover leunen en nadenken over het leven is wel zo relativerend. Het betekent dat je soms de acties van de afgelopen weken moet nagaan en put daar ook iets positiefs uit. Er zijn de afgelopen week vast genoeg dingen langsgekomen die jouw leven op een positieve manier beïnvloed hebben!

Site: theperfectyou.nl – Foto’s: appogia / connecteddots

Nederland minder gelukkig

Meestal vermelden we hier redelijk ‘happy’ nieuws, maar nu dan toch ook een wat minder bericht. Nederland is drie plaatsen gezakt op de ranglijst van ‘gelukkigste landen’ van de Verenigde naties. Gelukkig scoren we nog steeds een 7,4, maar dit is wel een lager cijfer dan de vorige keer (2013). Interessant zou zijn om te weten waarom we gezakt zijn. Als hier meer over bekend wordt, vind je het hier! 
Nederland zakt naar plaats zeven in top van gelukkigste landen

Nederland is drie plaatsen gezakt op de ranglijst van ‘gelukkigste landen’ van de Verenigde Naties. Stond ons land in de vorige editie, die in 2013 werd gepubliceerd, nog op plek vier, nu moet genoegen genomen worden met een zevende plek.

Nederland krijgt ook een iets lager rapportcijfer: van een 7,5 naar een 7,4.

De Zwitsers leven in het gelukkigste land van deze wereld. Die plek hebben ze afgepakt van Denemarken, dat nu op plek drie staat. Nummer twee IJsland maakt de top drie compleet.

De onderzoekers hebben onder meer gekeken naar de jaren die mensen gemiddeld in gezondheid leven, of mensen iemand hebben op wie ze kunnen rekenen en de vrijheid om levenskeuzes te maken.

Corruptie

Ook vrijgevigheid, corruptie en het bruto binnenlands product (bbp) per hoofd van de bevolking tellen mee. Gekeken is naar de periode tussen 2012 en 2014.

Overigens doen we het beter dan onze buren. België is te vinden op plek 19, Duitsland pas op plaats 26. De ‘ongelukkigste’ landen zijn Togo, Burundi en Syrië.

Bron: Klik hier

Sometimes, a hug is all what we need …

Het feel good filmpje van deze vrijdag gaat over ‘Free hugs for all’, het verhaal van Juan Mann wiens missie het was mensen een hug te geven om hen op te vrolijken en gelukkig(er) te maken. Er ontstond een Free Hugs campagne met Free Hugs acties in veel landen. Zo ook in Nederland. Geniet van dit ‘Free hugs’ actie filmpje in Amsterdam!

10 Tips voor een gelukkige relatie

De relaties en vriendschappen die we hebben dragen in hoge mate bij aan hoe gelukkig we zijn. Er is niet een magisch recept voor een goede relatie, maar er zijn wel dingen die je kunt doen om jou en je partner zo gelukkig mogelijk te maken. Hieronder vind je een artikel van lifehack.org met 10 relatief simpele tips voor een gelukkige relatie.

10 Habits of really happy couples

It seems like a happy relationship should come naturally when you’re with the right person, but that’s not true. Relationships require work. Happy couples have to maintain their relationships every day with love and care, but it’s not as daunting of a task as it may seem. There’s no real “secret” to having a happy relationship, but there are things you can do to make it all come more easily. Try to integrate these habits into your daily life and see how much happier your relationship can be.

1. Go to bed at the same time.

I used to think it was silly to want to go to bed at the same time as my partner, but it does wonders for your relationship! If one of us stays up later than the other, our whole evening feels off. There’s something cozy about sliding under the covers together, talking about what happened during the day or what’s on the list for tomorrow. My fiancé works the night shift, and without realizing it, my schedule also changed until I was a night owl, doing my freelance work during the late hours while he was at his job. When he came home early in the morning, I’d go to bed with him just to get that connection you can only get from sleeping and waking up together.

2. Cultivate common interests.

It’s important to keep your own hobbies when you’re part of a couple, of course, because you want to stay true to yourself and not change your personality. But you and your partner can cultivate common interests without changing who either of you are, and it will make your relationship stronger as a result. I love reading and writing, which are typically solitary hobbies, but my fiancé doesn’t hesitate to grab a book and sit next to me on the couch, or he’ll write a story too, and we can give each other feedback. He loves painting, and I can hardly draw a stick figure, but when he asks me to help him with a painting, I love to try and do my best with bright streaks of color. As a result, we’ve both found that it doesn’t matter what you do together (or in the case of my painting attempts, how well you do it), just that you’re doing enjoyable things together.

3. Walk hand in hand.

My hatred of hand-holding started in elementary school, when you had to hold hands with a buddy so you wouldn’t get lost on a field trip. Since then, I’ve never held hands with anyone and not gotten immediately sweaty palms. It’s one of the worst feelings! With my partner, though, I love holding hands. It makes me feel so happy and connected to him just to hold hands as we walk through the neighborhood, or even around the grocery store. Even if we don’t hold hands, we keep pace and walk side by side. I find that more often than not, my hand either finds his, or I slide my arm around his waist. There’s something really nice about walking perfectly in step with your partner.

4. Make trust and forgiveness your default mode.

It’s so easy to fight about stupid nothings and hold a grudge, but that’s not the way to be happy in a relationship. You have to forgive your partner after a fight, even if it’s something major. You might feel like they’ve betrayed your trust, but if you don’t give them another chance, then your relationship can never feel natural again. There will always be a rift because you don’t trust your partner, and feel like any time your back is turned, they’ll be doing something hurtful. On the other side, your partner won’t feel loved in the relationship because they’ll have never gotten your full forgiveness. Let your heart love easier by truly forgiving and honestly trusting your partner.

5. Focus on what your partner does right, not wrong.

No one likes a nit-pick! Don’t chastise your partner every time you think they do something wrong. There are nice ways to inform someone if they hurt your feelings, or to correct them if they do something in a bad way. But instead of yelling at your partner for breaking a plate, thank them for washing the dishes for you—hey, soap makes things slippery! Your partner will appreciate that you’re seeing the positive things they’re bringing to the relationship, and being more positive and complimentary will make you feel better than being negative all the time.

6. Hug each other when you see each other after work.

This one is easy—who doesn’t want to melt into a comforting hug after a hard day? And if you had a good day, share your excitement with a hug. You can’t beat ‘em. And once you start hugging, you’ll feel so much happier that you’ll find it easier to make time to cuddle with your partner instead of getting stressed by the things you need to get done around the house.

7. Say “I love you” and “Have a good day” every morning.

Another easy tip! Saying sweet words to each other is never a waste of breath. My fiancé and I say “I love you” any time we part—whether it’s on the phone, when he leaves for work, when I run an errand. It makes you feel much happier, and is always a good note to end on when you go about your days.

8. Say “Good night” every night, regardless of how you feel.

Same with “Have a good day,” saying “Good night” when you and your partner go to bed puts a nice, loving haze on the end of the day. My fiancé and I have a nightly routine we say before falling asleep. I won’t reveal it here because it’s special to us, but it includes “Good night,” “I love you,” and other nice phrases that make you feel good and inspire sweet dreams!

9. Do a “weather” check during the day.

A “weather” check is where you call your partner during the day to see how they are. A caring phone call or text can really brighten their day and show them that you’re thinking of them. As an added bonus, it gives you a heads up about how their day is going. If they’re having a tough time, you can curb your happiness about a work promotion and be more sympathetic as soon as you get home. You can tailor your attitude to make them feel that much better when you both get home.

10. Be grateful for what you have.

This is the simplest tip of all, because if you’re in a relationship, you clearly value your partner. Be thankful that you have someone you love who loves you back. Be thankful that they help you with household chores and support you during tough times and cheer you on during the good times. Look at your partner as much as you can and just smile that you have them by your side.

Bron: Klik hier

Lenteweer maakt gelukkig en creatiever

Deze dagen lijkt het niet op te kunnen met het fraaie lenteweer. Volgens de weersverwachting blijft het nog een paar dagen zonnig en mooi. En zoals je uit onderstaand onderzoek (dat op happynews.nl stond) kunt aflezen maakt het prachtige lenteweer ook nog eens gelukkig en creatiever. Wat wil je nog meer … 😉

Lenteweer maakt gelukkig en creatiever

Een lentezonnetje maakt je positiever, is goed voor je geheugen en stimuleert de creativiteit, dat blijkt uit Amerikaans onderzoek. Een Nederlandse enquête bevestigt dit: 72 procent van de mensen voelt zich ook positiever in de lente dan in de koude wintermaanden.

De Amerikaanse onderzoeker Matthew Keller zegt dat je het beste dagelijks minimaal een half uur buiten kan doorbrengen om je humeur na de winter weer op te monteren. De wetenschapper zegt namelijk dat als je te veel uren binnenshuis spendeert terwijl het mooi weer is dit je humeur negatief beïnvloedt.

Het Nederlandse onderzoek verricht door Milner toont aan dat 64 procent van de mensen zich zorgelozer voelt wanneer het weer na de winter verbetert. Bijna zeven op de tien geniet het liefst van de eerste zonnestralen in zijn eigen tuin of op zijn terras.

Bron: Klik hier

14 Simpele tips om je leven te verbeteren

Op de site van lifehack.org staat een artikel waarin 27 simpele manieren worden beschreven om je leven (meteen) te verbeteren. Aangezien 27 best wel veel is, hebben we hier de 14 tips uit het artikel opgenomen die ons het meeste aanspreken. Mocht je na het lezen van deze 14 tips nieuwsgierig zijn geworden naar de overige 13, klik dan op de link onder het artikel. 

In his best-selling book Unlimited Power Tony Robbins write, “If you want to achieve success, all you need to do is find a way to model those who have already succeeded.” If you’re looking for simple ways to improve your life, here are 14 things you can start implementing right away that will make you more productive and awesome!

1. Wake up at the same time every day

Every single time I wake up early and have an active morning, I feel a lot better and have a more productive day. The problem is that some days I hit the snooze button a little too much. Inevitably, I start those days with failure and a late start. Matt Galligan, CEO of Circa, trained himself to wake up at the same time every day by doing this small but effective experiment: Set an alarm for the same time every morning for 30 days and resist the snooze button. I know it sounds hard, but the results are amazing. If you have a consistent waking time, you’ll be more alert, have stress-free mornings, and get to work in a calm and centered state. In today’s hectic world, that goes a long way!

2. Organize your life

Organization provides a sense of control, reduces stress, and is a great confidence booster. It also allows you to concentrate on the things that really matter avoiding unnecessary clutter. Here are a few tips to help you stay organized:

  • Write things down
  • Give everything a place and put everything back in its place
  • Declutter regularly and keep only what you need
  • Use color coding

3. Dress up with vibrant colors

One of the easiest ways to change your mood and mindset is simply by changing the colors you choose to wear. Many of our responses to color are subconscious—we don’t even realize the effect on our mood. But color is so powerful there’s an entire alternative medicine field dedicated to healing through hues. Red, orange and yellow have been shown to evoke a broad range of strong emotions, for example, while colors like blue, purple and green can have a calming effect.

4. Get enough sleep

A lot of people brag about working on projects until 4:00 a.m. But what they fail to realize is that lack of sleep leads to depression, ages your skin, can make you forgetful, and even cause weight gain. Remember, it’s not the amount of hours you spend on a particular task, but the quality of those hours.

5. Define your top three most important tasks for the day

What are the three most important things you can do today to move you toward achieving your goals? Write them down before you start your day or even the night before and get them done first thing in the morning. It will help you stay focused so you don’t waste time on tasks of low importance. If you manage to complete these tasks, you’ll feel productive even if you do nothing else on your list.

6. The 60/10 rule

A very effective productivity hack. Set up a timer for 60 minutes and concentrate on the task at hand. After the 60 minutes are up, take a break for 10 minutes and do something to re-energize you like going for a walk, calling a good friend, or having a cup of tea.

7. Meditate and express gratitude

We live in a world of instant gratification. We want things and we want them now. A lot of this attitude can be to attributed to all the latest technological advances in the last 20 years. But instant gratification can cloud our ability to be present and appreciate the small things. Gratitude is all about shifting your focus from what your life lacks to all the things you currently have. Gratitude makes people more resilient, improves health, and reduces stress. Meditation helps in noticing all different emotions and let them be for what they are. Arianna Huffington, founder of The Huffington Post, says that one of the best—and cheapest—ways to become healthier and happier is through mindfulness exercises like meditation. According to Mark Williams, a professor of clinical psychology at Oxford and co-author of Mindfulness: A Practical Guide to Finding Peace in a Frantic World, meditation helps increase your sense of purpose and reduces feelings of isolation and depression.

8. Don’t compare yourself to others

Everyone is going through their own challenges, struggles, and setbacks. Comparisons are useless and detrimental to our own self-esteem. Instead of comparing yourself to others, focus your energy on being the very best version of yourself. Focus your energy and attention on your own goals and what is required to achieve them.

9. Cut out people who drag you down

Life is just too short to be surrounded by negative people who do nothing but to bring you down. The quickest way to make a change in your life is to change who you surround yourself with—and it’s totally within your control.

10. Do the hardest or most unappealing tasks first

When you look at your list of tasks, it’s tempting to choose the smaller, easier tasks to do first. If you have a big project that fills you with dread, you’re much more likely to procrastinate and put if off until later. However, if you get that task out of the way first, you’ll have the satisfaction of knowing it’s crossed off your list and the rest of your tasks will feel like a breeze in comparison.

11. Write things down and capture every idea

It’s impossible not to think about something. Most people get distracted from the task at hand by wandering ideas and having thoughts about other projects. The best thing to do is to capture those ideas in a physical or electronic notepad. Once they’re out of your head and down on paper (or a screen), your brain will forget about them so you can get back to work.

12. Unsubscribe from junk email and catalogs

Receiving emails and print catalogs with discounts and promotions often leads to unnecessary spending. Saving 20% on a purchase isn’t saving any money at all if you first have to spend $100 to save $20. Getting rid of these communications can help you avoid impulse buys and save money.

13. Listen to your favorite song

It’s amazing what listening to your favorite song can do for your mind and body. Not only will the upbeat music stimulate the release of happy hormones, but the recollection of happy times will influence your mood. Without realizing it, you will be dancing around and singing along, which will leave you feeling happy and ready to take on the day.

14. Read 10% of a non-fiction book every day

Reading is a simple task that can provide you with multiple benefits. Regular reading gives your brain a workout, which improves concentration and slows down age-related mental decline. Nonfiction books have the added bonus of increasing your general knowledge, improving your analytic thinking skills, and giving you the opportunity to learn something new in just a few minutes a day.

Bron: Klik hier