5 Yogahoudingen om rugpijn te verhelpen

Als gevolg van ons zittende bestaan en gebrek aan beweging heeft een groot aantal mensen regelmatig last van lage rugpijn. Als je bij de dokter komt word je vaak doorverwezen naar een fysiotherapeut en/of krijg je pijnstillers. Toch is er zelf ook zeker iets aan te doen. Op chopra.com staan 5 (eenvoudige) yogahoudingen om lage rugpijn te verhelpen. 

5 Yoga Poses to Ease Lower Back Pain

Yoga Postures for Low Back Pain

1. Downward Facing Dog

Downward DogWhy it works: This is yoga’s most ubiquitous pose and it’s most useful. The entire spine is stretched and decompressed in this position. It also lengthens the hamstrings and promotes blood circulation.

2. Cat/Cow Pose

Cat CowWhy it works: This pose is simple yet effective for bringing flexibility into the spine and for stretching the back, hips, and abdomen. It’s great for relieving lower back pain and sciatica.

3. Childs Pose or Supported Childs Pose

Childs poseWhy it works: It helps align the spine and takes pressure off the lower back.

4. Reclined Pigeon Pose

Reclined PidgeonWhy it works: This pose is a virtual medicine cabinet of relief. It stretches the spine, hips, and inner thighs (tightness in these areas can cause low back pain). It’s also great for relieving sciatic pain.

5. Legs Up the Wall Pose

Legs UpWhy it works: It gently stretches the hamstrings and lower back. Place a folded blanket or other support under the lower back, extend the legs up the wall allowing the soles of the feet to face the ceiling, and let the sacrum drop toward the floor.

by: Jennifer Carter Avgerinos

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s